STRATEGIE

Een (marketing) strategie voor jouw bedrijf is als het fundament voor je woning. Als je strategie goed is, staat je bedrijf als een huis. Zomaar in het wilde weg starten met advertenties, poster, flyers of het opzetten van een website, is als schieten met hagel. Misschien raak je iets, maar de kans is groot dat je mist. Dat wil jij niet en dat willen wij niet. 

Bovendien willen wij jou en jouw bedrijf graag goed leren kennen. We willen begrijpen hoe jouw bedrijf werkt en hoe de markt, waarin jouw bedrijf zich begeeft, in elkaar zit. We willen weten wie jouw doelgroep (lees: ideale klant) is en waar jouw ambities liggen. De focus binnen onze strategische sessie ligt op waar je naartoe wilt met je bedrijf, maar daarvoor is het ook af en toe belangrijk om terug te kijken. Om te kijken waar je vandaan komt. Vaak wordt de richting waar je naartoe wilt gevormd door de richting waar je juist absoluut niet naartoe wilt.

Wij gaan je vervolgens niet vertellen hoe jij het bedrijf moet leiden, maar we gaan je wel helpen om weloverwogen keuzes te maken. Dat is hoe wij werken: Jij vertelt, wij sturen, jij bepaalt.

Het resultaat van de strategische fase is een Gameplan. Dat is geen pagina’s dik boekwerk, maar een duidelijk en overzichtelijk (Game)plan voor jouw bedrijf:

  • Wie ben je?
  • Wat wil je bereiken?
  • Wat heb je daarvoor nodig?
  • En hoe kun je dit realiseren?